tisdag 15 mars 2011

ungsbakade cocktailtomater, rökt fläsk och hemsvarvad tagliatelle

Vi är tre familjer i huset vi hyrt i Idre.
Vi turas om att laga mat åt tolv pers.
Idag var det min tur att fixa käk.

Jag tog 1250 gram cocktailtomater och halverade dem.
Lade dom i en braspanna, stödde hackad vitlök, nymald svartpeppar, flingsalt, ett par nypor socker och ströbröd
Skjutsade in i ugnen i 75 grader vid 13 tiden
Stack ut i backen ett par timmar.
När vi kom in vid 17 tiden var det bara att fräsa upp det tärnade rökta fläsket och veva upp pastadegen jag svängde ihop när jag satt tomaterna i ugnen.

Kokade pastan samtidigt som jag vände ner fläsket i en gryta tillsammans med tomaterna och en burk Mutti hela tomater som jag hackat grovt.
Hällde av pastan och skickade ner den i tomatsåsen. Stödde över en halv kruka hackad basilika

Tolv pers blev mätta och glada.

Published with Blogger-droid v1.6.7

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar