torsdag 12 januari 2012

Snabb Kycklingsoppa med thaichili och nudlar.

Tar en halvdag för att jag känner mig sliten.
åker hem och slår på tv'n, Masterchef UK går på åttan. Deltagarna får en kycklingutmaning och dom flesta gör nått thai inspirerat.
Kommer på att jag inte fått i mig lunch.


Kastar mig ut i köket, rotar fram en kycklingfilé ur frysen och snabbtinar den i mikron.
tärnar den fint och steker upp den snabbt.
Under tiden kokar jag upp en hönsbuljongtärning tillsammans med en tesked Röd thaicurry paste.
rotar lite till i kylen och hittar en halv rödlök inslagen i plastfolie och en halv purjolök.
Hackar upp det lite grovt och fräser upp tillsammans med en klick smör. sänker värmen och låter löken mjukna.
lägger ner kycklingen och löken i buljongen.
tar ett par champinjoner. Skivar, steker upp och lägger i soppan.
till sist lägger jag i en näve krossade nudlar och en deciliter kokosmjölk för att ta av den vassaste chilihettan.

snabbt, gott och mättande.   hörde jag någon som sade Comfort food?


Detta blogginlägg är det första av 100 (minst) Det pågår en 100dagars bloggutmaning som startades här: bisonblog men som många redan hakat på, så även jag. bloggar du? häng då på

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar